Egyetemi fejlesztések



Tizennyolc új tananyag, melyet már használnak a hallgatók

Befejeződött „A Practing tapasztalataira épülő duális mérnökképzési módszerrel felépített részlegesen németnyelvű járműmérnök BSc szak megvalósítása a Széchenyi István Egyetemen, a Kecskeméti Főiskola közreműködésével” című európai uniós forrásból megvalósult projekt a Széchenyi István Egyetemen.

A projektzárón az egyetem vezetése megköszönte a programban résztvevő oktatók kitartását. A módszertani segítséget adó Tanárképző Központnak és a külső szakembereknek, informatikusoknak, lektoroknak pedig megköszönte értékes munkájukat.

 

A rektori köszöntés után dr. Mészáros Attila foglalta össze a projekt eredményeit. Többek között elmondta, hogy immár ötödik éve valósítanak meg tananyag-fejlesztési pályázatokat az egyetemen. A projekt keretin belül elkészült 18 tananyag, melyet már használnak is a hallgatók. A korszerű tananyagok érdekében a hagyományos tananyag-fejlesztési metódusokat egy csoportmunka-alapú folyamatba helyezték át, így a szerzőket módszertani szakértők, informatikusok, lektorok segítették. Folytatódtak az elmúlt években meghonosodott oktatói továbbképzések. Nagy sikerüket mutatja, hogy a vártnál lényegesen többen jelentkeztek. Összesen 134 oktató vett részt legalább egy képzésen. A projekt eredményeit tartalmazó kutatások egy tanulmánykötetben jelentek meg. A projekt keretében a Széchenyi István Egyetem nyitni próbált a győri polgárok felé, ezért ősszel 9 előadásból álló esti rendezvényeket szervezett, melyeken hasznos információkat kaphattak az érdeklődök.


Forrás: Győr Plusz közéleti hetilap / IV. évfolyam 7. szám