Egyetemi fejlesztések



Uniós forrásokból e-tananyagokat fejlesztenek

Az elmúlt év tavaszán kezdődött és a jövő év február végén befejeződik be az a projekt a győri Széchenyi István Egyetemen, amelynek keretében európai uniós forrásból tizennyolc e-tananyagot fejlesztenek ki – tájékoztatta szerkesztőségünket Mészáros Attila egyetemi docens, projektvezető.

A győri egyetemen nagy hagyományai vannak a korszerű tananyagok fejlesztésének. 2009 és 2011 között több tananyag-fejlesztési projekt valósult meg az intézményben. Ennek eredményeként 54 e-tananyaggal gazdagodott az elektronikus oktatási környezet az egyetemen. Ezeket a tananyagokat a 2011/2012-es tavaszi félévtől már rendszeresen használják a hallgatók. Ezeknek köszönhetően a tavaly őszi félévtől 28 fő kezdte meg a duális mérnökképzésben az utolsó két féléves tanulmányát. A tananyagok több szakmai fórumon nyerték el más felsőoktatási intézmény elismerését.

A februárban záruló projekt keretében az egyetem 178 millió forintot fordíthatott e-tananyagok fejlesztésére, öt százalékos önrész mellett az európai unió támogatásával.

-A projekt célja kettős volt – avatott be a részletekbe Mészáros Attila. - Az e-tananyagok megírása mellett az oktatók képzésére is kiterjedt, ennek keretében száz kollégánk ismerkedhetett meg az új pedagógiai módszerekkel, az e-tananyag fejlesztés lépéséveivel valamint a konfliktuskezelés képességeinek fejlesztésével.

Ezzel párhuzamosan egy másik projekt is zajlik a Széchenyi István Egyetemen. Ennek keretében 2015 áprilisáig 300 millió forintot fordíthatnak ötszáz hallgató nyelvvizsgájának előkészítésére, valamint oktatóik nyelvtudásának tökéletesítésére.

-Ennek költségeit száz százalékban az európai uniós pályázati források fedezik – mondta el lapunknak Mészáros Attila docens, projektvezető, aki szerint a projekt végére a Széchenyi István Egyetemen széles módszertani és nyelvi kultúrával rendelkező oktatók fognak duális alapokra felépített járműmérnök BSc szakon korszerű tananyagokat oktatni.

 

Forrás: Győr Plusz közéleti hetilap / III. évfolyam 50. szám